JARMECZKY István (1951) festőművész

„A több mint egy évszázad előtt született konstruktivizmus képalkotó ideája rendet, rendszert és világos szerkesztést teremtett, amely a festészeten túl meghatározó hatással volt az építészetre, a formatervezésre és a vizuális művészet minden területére. Az előző évszázad e meghatározó stílusirányzata az azóta zászlót bontó számos művészeti irányzat mellett is aktuális tudott maradni és képes volt megújulni: a Konkrét művészet, az Op-art, a Kinetika, a Minimal-art vagy az Új geometria irányzataiban és új, egyéni gondolatokkal gazdagítani a Konstruktivizmus szellemi örökségét.

E szellemi hagyomány következetes és elmélyült alkotójának ismertem meg JARMECZKY Istvánt.

 

Mostanában, általánosan az emberi és művészi kvalitáshiányt tapasztalva, öröm az ilyen értékekre való rátalálás, a gondolkodásban és a szellemi törekvésekben rokon alkotóval való találkozás.

”JARMECZKY István tisztán fogalmazó, nagyszerű színérzékkel alkotó művész, munkáit ajánlom a kortársművészet iránt érdeklődők figyelmébe.” Konok Tamás Kossuth-díjas festőművész, a Nemzet Művésze

JARMECZKY István képzőművészeti tanulmányait Pécsett végezte, mesterei Keserü Ilona, Lantos Ferenc.

Külföldi (Párizs, Róma, Berlin, stb.) és rangos országos kiállításoknak, a kortárs magyar absztrakt jeles képviselőjeként rendszeres szereplője. Lásd: jarmeczky.com

Elismerések, díjak jelzik a szakma figyelmét. Aktív tagja a Magyar Képzőművészek és Iparművészek Szövetségének, Magyar Festők Társaságának, Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének. Munkái külföldön és hazánkban köz- és magángyűjteményekben egyaránt megtalálhatóak. Képei az évek során a lírai absztraktból egy folyamatos metamorfózisban, letisztult geometrikus absztrakttá váltak. Sajátos kettősségük: egy jól áttekinthető szerkezet és a rejtett érzelmi-transzcendens jelentéssel rendelkező játékos színhasználat.Vallja, hogy a „konstruktív művészet a látható bölcsesség, melyben rálelhetünk a lényegi felismerésekre szellemi utunkon botladozva”. Munkáiban lenyűgöző a formák, színek szépsége és harmóniája, a ráció és emóció együttes megjelenése.